Menu

Get your dropdown menu: profilki, free stuff: freetems

sobota, 11 maja 2013

Owoc 003: Tsuki

Wybacz, ale odwołania nie przyjmę, bo opis szczątkowy, ale jest czyli w kryteriach bym punkt odjęła, a Ci się w sumie należy. Przynajmniej u mnie, bo nie wiem jakby to było u innych o.O
No to jadziem z dziadziem <3

1. Tytuł
Adres, optymistyczny, nie powiem."Twórczość radosna", brzmi "słitaśnie". Tylko, że człowiek wchodzi, a tu Akatsuki. Hmmm... W sumie, mniejsza z tym, bo idąc dalej, natrafiamy na tytuł: Naruto Zbiory. Jakie zbiory? Czego zbiory. No albo naprawdę jestem debilem, albo nie rozumiem tego zagrania! Ale ponieważ wiem doskonale, że debili gorszych ode mnie jest na tym świecie więcej, za punkt 1 dostajesz 3 na 5 pkt. Na koniec dodam jeszcze tylko, że ocenę podwyższa Ci fakt, że link dodatkowo wskazuje na autora bloga.

2. Pierwsze wrażenie
To co człowiek widzi na pierwszy rzut oka to zwykła ciemność. A raczej bardzo ładny granacik. Nagłówek duży, wyraźny, z tytułem bloga. I człowiek wie, gdzie jest. Wszystko jest poukładane. Gadżety w 1 ramce, posty w 2. Jeśli chodzi o pierwsze wrażenie, to dostajesz max, czyli 5 pkt; bo wszystko jest urządzone schludnie i nie ma chaosu.

3. Grafika, kolorystyka
Kolory są spokojne, a w sumie to 1... Wszystko zgrane, żaden element się ze sobą nie kłóci. Dużo rzeczy jest schowanych, więc nie ma tłoku. Obrazki też są. I zdjęcia bohaterów, i różne reklamy... A nagłówek duży i czytelny.
I znów max.: 10 pkt.

4. Dodatki
Dodatków w sumie mało. Reklamy innych blogów, coś tam o Tobie i informacje o planowanym One Shocie. No i zakładka notki informacyjne, które zazwyczaj nie są jakoś specjalnie wyróżnione. Ratuje Cię jednak krótki (ale istniejący, więc nie mów, że nie!!!) opis opowiadania oraz linki do Twoich innych blogów i do Twojej listy czytelniczej. Masz też INFO. Niby nic, a cieszy. Brakuje tego na innych blogach, a wbrew pozorom świetnie organizuje pracę bloga. Tzw.: czarno na białym. Mogłabyś pomyśleć, czy nie wrzucić co jakiś czas czegoś np. do notki. Podzielić się ciekawym odkryciem, albo coś. Oczywiście nie zmuszam! Ja tylko bawię się w 'ciocię-dobrą radę'.
Dostajesz 7/10 pkt.

5. Treść i gramatyka
Tematyka ciekawa. O Akatsuki jest blogów po horyzont, o tzw. Naruto Next Generation prawie drugie tyle, ale połączenie tego w 1? Muszę przyznać, że to był strzał w 10! Tym bardziej, że mieszasz tam i akcję, i humor, i nawet retrospekcję... Długość notek też w sam raz. Nie są za długie, ale dużo jest blogów, które mają co najmniej połowę krótsze rozdziały. A rozdział ma być rozdziałem, a nie wpisem nad którym człowiek pracował 5 czy 10 minut. Błędów ortograficznych rażących znalazłam aż 1 (ktoś Ci go tam nawet wskazał w komentarzu), ale składnia i interpunkcja są poprawne. Dialogi są pół na pół z opisami, ogółem tworząc spójny, jasny tekst. Brakowało mi tylko momentami większej ilości szczegółów danej sytuacji, bo były momenty kiedy akcja mijała jak pstryknięcie palcem. Na plus jednak wyciąga Cię narracja, która jest poprawna i czytelnik nie gubi się oraz nie musi liczyć "raz, dwa, raz, dwa", żeby wiedzieć kto się wypowiada.
Ogółem 19/20 pkt.

6. Bohaterowie
Fanfic jak fanfic, bohaterowie się zgadzają. Charaktery się zgadzają (o tyle o ile, rzecz jasna, bo to nadal Twój prywatny wytwór), paringi też nie z kosmosu, typu Hidan x Ino... Dodatkowo masz bohaterów swoich, nawet nie 1 postać, a całe grono. Ich opisy i zdjęcia są, co naprawdę bardzo ułatwia czytelnikowi wizualizację. Obrazki nie są też z kosmosu i wygląd bohaterów jest jak najbardziej możliwy, biorąc pod uwagę takich, a nie innych rodziców. A jeśli idzie o oryginalność, to jest tam wszystko. Każdy jest inny. Trochę po rodzicach, trochę cech indywidualnych.
Po raz kolejny zgarniasz maksymalną ilość, tj. 15 pkt.

7. Linki
No z linkami to w sumie dziwna sprawa. Na głównej stronie widać tylko 6 różnych reklam. To dobrze, że takowe są, ale w sumie ciekawsze jest co Ty osobiście czytasz i jakie strony odwiedzasz. A w pierwszej chwili nawet nie wiedziałam, że masz taką listę, póki nie zobaczyłam małego odnośnika na samym końcu zakładki "O Tsuki". Nie sprawdzałam osobiście, ograniczyłam się do policzenia i pobieżnego przejrzenia linków. Jest ich ponad 50, z czego większość działa. Dobrze, że prowadzą w różne miejsca. Wprawdzie wszystko to są blogi, ale o różnych tematykach (ocenialnie, opowiadania, dodatki na bloga itd.).
Spokojnie mogę Ci dać 4/5 pkt,

8. Zaangażowanie
Notki pojawiają się regularnie. Dodatków własnych raczej brak. Miło, że podzieliłaś się swoją inną twórczością, to fakt. Kursor również jest zmieniony i idealnie pasuje do tematyki opowiadania. Favikona własna również to potwierdza. Opis Ciebie jest, co w sumie jest podstawą na większości blogów, ale czasem nie sposób na to trafić. Nastawienie do czytelników zdecydowanie masz optymistyczne. Widzę, że zwracasz się do nich w wesoły, ciepły sposób... Niby nic, a naprawdę zbliża ludzi do autora. Zauważyłam, że gdy tego kontaktu brakuje, to i komentujących nieraz jest mało.
Za zaangażowanie w sumie otrzymujesz 18/20 pkt.

9. Inne
Notek specjalnych brak. Konkursów, czy muzyki też brak. W sumie, to chyba nie masz nic poza oryginalnym kursorem i favikoną... Wprawdzie już o tym mówiłam, ale nie powiedziałam, że nie podlega to pod 2 podpunkty, prawda?
Niestety nawet to daje Ci 2 na 5 możliwych punktów...

Łącznie do zdobycia było 100 pkt. Ty otrzymałaś 83. Zgodnie z obowiązującą punktacją otrzymujesz status Dojrzałego owocu (bardzo dobry)!
Jeśli mimo wszystko nie zgadzasz się z oceną, albo po prostu masz jakieś pytanie, to zapraszam do zakładki "pomoc".
Powodzenia w dalszym bloggerowaniu ;D

4 komentarze:

  1. Łaaa, jestem dojrzałym owocem xD
    Szczerze, to myślałam, że będzie gorzej. Tak jak się spodziewałam, potraciłam punkty na pierdołach... Trzeba będzie czegoś poszukać.
    No cóż, dzięki za ocenkę.
    PS. Zróbcie button bloga. Łatwiej rzuca się w oczy od linków. ^3^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... button niby jest, taki pierwszy z pierwszych. Znajdziesz go na moim blogu (minatoxkushina-naruto.blogspot.com) jeśli chcesz ;) ogółem nad stroną graficzną dalej są prace, przynajmniej w moim wypadku, aczkolwiek w tej chwili mają one wyraz mentalny :p Jej, pierwsza sobota i tylko ja dopiero teraz zabieram się za recenzję... nawyżej dodam jutro, jeśli można :)

      Usuń
    2. No właśnie miałam to napisać, ale Madeleine mnie uprzedziła ^^
      Button będzie, jak najbardziej, ręczę za Madeleine, bo jeśli idzie o grafikę to jak na początkującą osobę jest świetna (co widać po jej blogu i tym oto szablonie)
      A co do Ciebie, Mad, to jak najbardziej możesz. Skoro sie nie wyrabiasz, to trudno. I tak o ile wiem, to masz Minnou, czyli luzik: wybaczy Ci xD Ja też Cię muszę przeprosić, bo zrobiłam ocenę Tsuki, chociaż na dobrą sprawę byłaś pierwsza w kolejce o.O

      Usuń
    3. Muahaha :3 jestem szybsza :D
      Gdzie tam świetna.. *rumieni się* zaczynam i muszę powymyślać kodów więcej :D no.. i ogółem planuję zmianę nagłówka, by nie przechodził przez karty, ale to chyba jutro, jak mnie siostra dopuści do komputera *myśli*
      No właśnie za bardzo się rozpisuję i piszę w zeszycie, więc wątpię, że skończę to dzisiaj... No właśnie mam nadzieję, że mi wybaczy xD
      Przyprosiny przyjęte xD Nie no, nie masz za co, recenzja mi się spodobała, więc cierpliwie poczekam za swoją :)

      Usuń