Menu

Get your dropdown menu: profilki, free stuff: freetems

sobota, 11 maja 2013

Owoc 004. Hana-chan



No dobra… Czas na moją recenzję… Ludzie, ja nie gryzę, serio… To teraz ocena Hany-chan z Chociaż jedno miłe słówko może rozświetlić mrok w sercu

1. Tytuł
Adres bardzo mi się spodobał, bo można go przetłumaczyć „W świecie ciemności”. Możemy zgadywać, że główna bohaterka będzie miała jakiś trudny wybór lub przejdzie na stronę zła. Tytuł też niczego sobie. Również naprowadza nas na tą „ciemność”.
      Opis masz (poszperałam trochę po katologach). Co nie wyklucza faktu, że mogłaś zrobić zakładkę „O blogu”.
5/5 pkt

2. Pierwsze wrażenie
Wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Tekst łatwo się czyta i nie jest jakaś dziwna czcionka. Chociaż wolałabym czarny kolor liter, a białe tło, ale to byłoby wtedy za mało „mhroczne”, „tajemnicze” i „złe”.
5/5 pkt

3.  Grafika, kolorystyka
Co tutaj mogłabym napisać… Szablon świetny! Cud, miód i nutella! Znów „mhrok” i „tajemniczość”. Postać na pierwszym planie po prostu piękna. Niestety albo ja mam coś z komputerem, albo te inne obrazki później ją zasłaniają. Itaś cudny, jak zwykle.
10/10 pkt

4. Dodatki
Gadżetów jest tu średnio, chociaż dodałabym jeszcze coś. Podoba mi się ten tekst na samej górze, w którym zwracasz się bezpośrednio do wszystkich osób, które zawitały kiedykolwiek na twojej stronce i prosisz o komentarz. „Czytam” to taka oklepana nazwa gadżetu. Mogłabyś dać coś bardziej charyzmatycznego.
9/10 pkt

5.Treść i gramatyka
Masz bardzo ciekawy pomysł na ogólną fabułę tego bloga. Hana- siostra Minato, a ciotka Naruto. Pytanie tylko czy będzie z Itachi’im, czy Kakashi’im… Na początku byłam pewna, że to ten pierwszy jest wybrankiem jej serca, ale ty mnie zmyliłaś i zaplanowałaś pocałunek jej z Hatake.
    Piszesz, że twoje notki są krótkie, ale według mnie to w zupełności idealna długość. Nie jest za krótkie i akcja nie dzieje się za szybko, a też nie jest za długie by nas zanudzać.
    Z  ortografii nic nie znalazłam, ale zauważ, że jestem dyslektykiem i nie umiem wyszukać błędów. Znalazłam jedynie kilka literówek.
    Interpunkcja jest u ciebie w miarę dobra, ale często dialog tej samej osoby umieszczasz w osobnych linijkach, a powinien być w jednym miejscu.
    Dialogi masz ciekawe i naturalne, więc nic nie straciłaś. Opisy są często najmniej lubianą przez czytelników częścią opowiadania, lecz ja je lubię. One wychodzą ci znakomicie!
    Narrację zmieniasz, bo raz piszesz w I osobie, a raz w III. Osobiście wolę I w twoim wykonaniu, bo dzieje się więcej i poznajemy wszystkie przemyślenia i udręki głównych bohaterów.
18/20 pkt

    6. Bohaterowie
Opisy bohaterów są fajne i ciekawe. Obrazki z resztą też. W tej karcie dałaś Hanę i Itachi’ego, a mieszkańców Konohy i Akatsuki rozdzieliłaś. Jedynie nie wiem gdzie mam ich szukać- na naruto Wiki czy gdzie indziej?
    Mi się te zdjęcia bardzo podobają. Hany- jest piękne i naturalne, pokazuje jej zalety. Itachi’ego- ogólnie jest piękne, a za nim widać ciało innej kobiety, więc można pomyśleć, że stał się kimś w stylu Casanovy.
15/15 pkt

7. Linki
Linki są aktualizowane, lecz jest ich zaledwie 12. Oczywiście, mówię o tych gadżetach, bo licząc z tymi z „Katalogi” jest ich dużo. Zauważyłam też, że właśnie w tej zakładce masz linki do katalogów, szabloniarń i ocenialni.
5/5 pkt

8. Zaangażowanie
Nawet często piszesz, a notki są zjawiskowe. Niestety swoich rysunków ani zdjęć nie masz. Do czytelników nastawiona jesteś bardzo pozytywnie, bo końcówkę zawsze do nich kierujesz i chętnie odpowiadasz na ich komentarze.
       „Opis siebie” masz świetny. Zamieściłaś tam wszystko, co powinniśmy wiedzieć, a także, co znosisz, a co wręcz nienawidzisz.
12/15 pkt

9. Inne
Notek specjalnych, konkursów, ani filmów niw masz. Jeśli jako niespodzianki zaliczamy to, że za każdym razem nas zaskakujesz, to jakieś masz.
2/10 pkt

Dostajesz ocenę „Dojrzałego owocka” (bardzo dobry) z 81 pkt na 100. Muszę ci powiedzieć, że się idealnie zmieściłaś, bo jest od 81-90. Mam nadzieję, że ocena się spodobała. Jeśli chciałabyś ją poprawiać (a nie musisz wcale), to zawsze możesz zgłosić się ponownie.

Pozdrawiam!

OD AUTORKI: Jak widzicie to moja pierwsza ocena. Kaori, proszę napisz co o tym sądzisz. Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA BŁĘDY!

2 komentarze:

  1. Minnou, cierpliwości! Na razie to Twoja pierwsza ocena i jeśli będzie ich więcej, to prawdopodobnie nie wpłynie ona na Twój staż. W wolnej chwili to przejrzę, ale i tak będzie trzeba czekać do 9 czerwca, wiesz o tym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze Ci powiem, że jestem zaskoczona bo spodziewałam się krytyki :) Wyłapałam w twojej ocenie błąd zanim mroczne masz "mhroczne". Ale to nic każdemu się zdarzają nawet mi, a tym bardziej, że napisałaś, że jesteś dyslektykiem. Bardzo dziękuje za 5! Bo myślałam, że będzie dwója lub trója ! :D Bardzo miło mi dostać taką ocenę :) Tylko nie zgodzę się trochę z punktem 9 bo jak zauważyłaś dopiero zaczęłam i ze specjalnymi notkami będzie trzeba trochę poczekać, a na pewno jakieś dodam :) No ale to nic i tak jestem bardzo zadowolona z oceny. :) Dziękuje bardzo i pozdrawiam i zachęcam do czytania jak się podoba :)

    Pozdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń