Menu

Get your dropdown menu: profilki, free stuff: freetems

sobota, 18 maja 2013

Owoc 006. Midori


Kolejną chętną do oceny u mnie jest Midori z Córka Boga .

1. Tytuł
Tytuł świetnie oddaje fabułę tego bloga. Nic dodać, nic ująć. A adres to po japońsku również „Córka Boga”. Jak ja kocham Google translate ;)
5/5 pkt

2.       Pierwsze wrażenie
Blog bardzo schludnie wygląda, co zapewne jest zasługą szablonu. Jedynie przeszkadza mi to przeźroczyste tło posta, bo na początku trudno się czyta przez Aiko. Nagłówek, również „Córka Boga” jest nad najnowszą notką. Ja przez to, że taka głupia jestem na początku tego nie zauważyłam. Głupia ja…
4/5 pkt

3.       Grafika, kolorystyka
Szablon jest po prostu… Nie wiem jak go opisać… Jest śliczny i łagodny, a zarazem taki mroczny. Kolorystyka również wspaniała. Połączenie białego, czarnego i niebieskiego to coś zachwycającego.  A obrazki z Pain’em, Konan, Madarą/ Tobi’im i Aiko są bardzo ładne.Wszystko współ gra ze sobą, lecz jak mówiłam ta czcionka na początku posta jest straszna.
10/10 pkt

4.       Dodatki
Ilość dodatków jest bardzo mała. Jest ich zaledwie 6, jeśli policzyć również strony. Dodałaś linki do istniejących już rozdziałów, a w „Informacjach” umieszczasz istotne fakty związane z blogiem. Masz buttony do szabloniarni, która wykonała dla ciebie to cudo i swoje fanpage na Fb i Twitterze.
8/10 pkt

5.       Treść i gramatyka
Jest to tematyka jedyna w swoim rodzaju. Jeśli się nie mylę, to jest to pierwszy blog o dziecku Nagato i Konan. Ogólnie uwielbiam jak przedstawiasz przyjęcie jej do Akatsuki oraz poznanie jej Ojca. I jeszcze o postanowieniu by jej trenerem pozostał Saso… A no właśnie, od dzisiaj będę cię czcić w piątki o 17:30, bo pojawił się mój mąż- wielki i potężny (jeśli nie orientujesz się o kogo chodzi, to wiedz, że o Sasori’ego).Notki są w miarę długie. Nie za długie, przez co nam nie przynudzasz ani nie za krótkie.
         Z ortografią u ciebie bardzo dobrze. Z interpunkcją z resztą też. Dialogi i opisy prowadzisz bardzo starannie i naturalnie. Narracja, co prawda jest w 3 osobie, a ja osobiście wolę czytać pierwszą, ale ta ci wychodzi znakomicie. Wszystko ładnie się układa i uważam, że jesteś świetną pisarką.
20/20 pkt

6.       Bohaterowie
Nie mam co tu napisać, bo bohaterów nie ma. Jedynie możemy się zorientować czytając twojego bloga jak mają na imię, a patrząc na szablon jak wyglądają.
1/15 pkt

7.       Linki
Nie aktualizujesz linków do blogów, bo naliczyłam tam, aż 6 usuniętych, a 1 nie znaleziony. Za to dowiedziałam się, że masz na imię Dominika. Och tak, jestem zła… Masz ich dużo, lecz są idealnie rozmieszczone. W jednej zakładce zachęcasz ludzi do zajrzenia na te blogi, które i ty czytasz, masz linki do analizatorów, poradników, katalogów, szabloniarni i czegoś czego nie umiem określić, ale zwie się „Inne”. Bardzo podoba mi się fakt, iż zrobiłaś też nową zakładkę dla wszystkich ocenialni do których się zgłosiłaś.
5/5 pkt

8.       Zaangażowanie
Piszesz bardzo żadko, bo prolog był 15.09, rozdział 1. 08.12, rozdział 2. 04.01, a rozdział 3. 08.04. Piszesz tak około, co miesiąc. Rysunków ci nie wliczam, bo miałaś do nich odwołanie. Filmików zresztą też. Na końcu notki zwracasz się do czytelników i im odpowiadasz na ich komentarze. Tak samo przedmowa przed tymi odpowiedziami jest do nich, bo mówisz co u ciebie, czemu dopiero teraz nowa notka itp. O sobie mało, ale na pewno więcej niż ja. Przy okazji mogę się dowiedzieć jak się z tobą kontaktować.
17/20 pkt

9.       Inne
Tu też masz odwołanie…

Uzyskujesz status Owocka (dobry).  Z tego, co wiem to zgłosiłaś się również do innych ocenialni, więc radziłabym ci zrobić „bohaterów”, bo jest to część w każdej recenzji i po co masz tracić kolejne punkty? No nic, pozdrawiam i mam nadzieję, że ta ocena cię zadowoliła. W razie czego możesz ją poprawić, ale nie wiem po co… 

Minnou Josei

1 komentarz:

  1. Dziękuję bardzo za ocenę. Jak dla mnie wszystko gra, oprócz jednego "żadko" i takiej ilości punktów za bohaterów... Nie będę się awanturować, chcę tylko zwrócić uwagę, że bohaterów należy opisać w tekście, nie iść na łatwiznę i założyć takową zakładkę.
    Jeszcze raz dziękuję za ocenę i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń